3 juli 2014

3 juli 2014 - Llandudno, Verenigd Koninkrijk

Van Dublin reden we deze morgen naar Dun Laoghaire. De jachthaven ligt er nog verlaten bij en we zijn de eerste auto om op de boot naar Engeland te wachten. In een winkeltje vinden we een plezante tekst om de morgen te beginnen ( zie foto). De zee is gelukkig rustig en de 3 uur op zee zijn zo voorbij. Aangekomen in Holyhead vervolgen we de weg naar Llandudno via de prachtige landschappen van Wales waar we nog een nachtje blijven slapen alvorens Engeland over te steken naar Harwich . De zee is ondertussen vol witte kopjes en er is een hevige warme wind. Op het strand is nu bijna geen volk te bespeuren. We checken in ons Dunoon Hotel en maken nog een kleine wandeling. Gezien het hotel vol zit moeten we laat eten en daarom kruipen we nog even in een pub die vroeger een theater was om een pint en cider te drinken. Terug in het hotel hebben ze onze slaapkamer reeds gezellig gemaakt! De gordijnen zijn gesloten; lichtjes zijn aangestoken en het bed is opengeslagen met een lekker stukje chocola op het kopkussen. Dit hotel doet alles om het knus en gezellig te maken. Het avondeten is super! Nog even in de bar een slaapmutske drinken en dan onder de lakens lekker uitrusten en energie op doen voor de volgende lange dag. Morgen worden het veel km vreten en laat inschepen naar de Hoek van Holland;