25 juni 2014

25 juni 2014 - Dingle, Ierland

Na het ontbijt beslissen we van niet heel de ring of Kerry te rijden; Het zou een te lange en vermoeiende route worden met teveel km op een dag. We kiezen 1 gedeelte van de Ring Van Kerry: van Kenmare vertrekken we richting Killarney National Park. We maken vele stopjes aan de prachtige meren en genieten van het uitzicht aan " Ladies View" waar je heel de vallei met meren kan zien vanuit de hoogte. Het schijnt een van de meest beroemde vergezichten van Ierland te zijn.Een bus Chinezen of Koreanen komen spijtig genoeg de rust verstoren en maken er zotte foto's. Veel wandelaars worden in het Natuurpark gedropt . Het is een echt wandelparadijs om dagen in rond te wandelen. De vele meren liggen er nog mooi en verlaten bij. Erg rustgevend! Onderweg bezoeken we Muckross House met zijn indrukwekkende tuinen en parken. De eigenaars van de ponywagentjes proberen de toeristen een duur ritje aan te smeren. Ross Castle is een oud kasteel waar we ook een fotostopje maken;

Op weg naar Dingle passeren we het enorme lange witte strand van Inch waar de auto's op het strand mogen rijden en parkeren; Op het strand is een Surfschool gevestigd. Een kleine jongen was er een diepe put aan het graven naast de auto van de grootvader! Lachwekkend! In het strandhuis gaan we even een frisse pint drinken om onze dorst te lessen na de lange warme rit in de auto.

In Dingle aangekomen droppen we onze bagage af in ons hotel en bezoeken te voet het vissershaventje. Weer een gezellig stadje met smalle straatjes en leuke gekleurde huizen en enorm veel winkeltjes, pubs en restaurantjes. De vissersboten zijn net binnen gekomen en hebben hun vangst shrimps al in grote platte kartonnen dozen gestoken die onmiddellijk in een koelwagen worden ingeladen. Naast ons hotel kan je met de helikopter korte vluchtjes maken boven de omgeving. Ondertussen is de lucht zwart geworden en begint het hier hevig te regenen. Het mooie weer is duidelijk gedaan;