29 juni 2014

29 juni 2014 - Knock, Ierland

Deze morgen vroeg vertrokken we richting Knock met stop in Galway, een bruisende stad met autovrije smalle straatjes vol pubs, winkels en gezellige restaurantjes.. Overal hangen bloemen aan de huizen en veel huizen hebben prachtige muurschilderingen. In Galway komen we eindelijk aan onze trekken met Ierse muziek want overal in de straatjes staan muzikanten te spelen. In deze aangename drukke stad hadden we heel graag wat langer gebleven. We bezoeken een pub gelegen aan het Kennedypark " The Skeff" genaamd. Het is tevens een hotel en het interieur is werkelijk ongelooflijk. We maken er enkele foto's. Na vier uur rondgewandeld te hebben in Galway rijden we verder door naar Knock. Hier verscheen Maria met Petrus en Johannes en de plaats is te vergelijken met Lourdes. Bussen met invaliden, zieken en gelovigen worden hier gedropt om een mis bij te wonen. Indrukwekkend. Heel het dorpje is een groot gesjacher van heiligenbeeldjes en de arme sukkelaars laten zich er aan vangen ocharme. Zelfs de B&B hebben namen die met het geloof te maken hebben; Een grote handel!

Ons hotel ligt vlak naast "The Shrine " en we horen ze zingen tot in onze kamer. We zijn dus ook even gaan kijken. Er was net een mis binnen en buiten de kerk met rondgang van het grote Maria beeld.

Morgen gaan we naar de Connemara en krijgen we terug mooie natuur te zien.