28 juni 2014

28 juni 2014 - Ennistymon, Ierland

Vandaag" The Burren" bezocht..

Via Ennistimon, waar we logeren naar Kilfenora gereden waar het informatiecenter is van The Burren. Daar een mapje gekregen van de buurt en Ierse regenmantel gekocht. Eerste bezoek aan de Kathedraal van het dorpje met oude kruisen. Onderweg foto gemaakt van de ruïne van het Lahmanch Castle waar je niet in mocht. Stopje bij de Carran Church daterend van 1200. Bezoek aan het archeologisch ringfort van CaherConnell waar buiten de ommuring en enkele gaten in de grond niet veel van te zien was. Gelukkig kregen we er een video te zien hoe het er vroeger moet uitgezien hebben. Na een lekkere koffie rijden we verder naar The Burren waar we de prachtige Dolmen van Poulnabrone Patal te zien krijgen die dateren van 3000 v C. Er staat een toezichter in de buurt gezien er toeristen graffiti op willen tekenen. Naar het schijnt trachten de bezoekers ook de fossielen uit de zandsteenformaties te peuteren en gebruiken ze de stenen van de oude ommuringen om torentjes mee te bouwen. Van de grafstenen constructie zou je foto's blijven nemen zo indrukwekkend is het gelegen in het grillige mooie landschap. Je moet goed uitkijken waar je je voeten zet want overal zijn er spleten en gaten .Van daaruit rijden we door tot aan de kust bij Ballyvaughan waar we een boerenmarkt bezoeken. In Lisdoonvarne stoppen we om het marktplein te trekken waar jaarlijks een vrijgezellenfestival wordt gehouden. Doolin is de volgende stop nabij de Cliffs van Moher. Je kan van hieruit voor 15 euro per persoon een boottochtje maken naar de Cliffen. Doolin is een pittig vissersdorpje. Terug in ons hotel is er terug een trouwer. Elke dag heeft er in ons hotel een trouw plaats. We verkennen ons stadje nog eens en drinken een grote pint in het mooiste cafe;

Eten doen we in het hotel omdat het ondertussen al laat is geworden.