27 juni 2014

27 juni 2014 - Ennistymon, Ierland

Met zon vertrokken van Dingle naar Tralee en van daaruit langs smalle binnenwegen, waar maar één auto kan rijden, naar Bellyheghe en verder door naar Tarbert waar we met de boot van Shannonferries overstaken naar Killimer. Een overtocht van 20 minuten. Van daar naar Kilrush en dan weer langs smalle wegen het binnenland in naar Milltown Malbay waar we normaal gezien moesten afslaan naar de Megalitische graven van Knocknalassa. Gezien we in het dorp geen wegwijzer vonden hebben we een politieagent geraadpleegd die volop boetes aan het uitschrijven was! Die vond die dolmen niet interessant genoeg om er op kleine wegen de auto stuk te rijden en gaf ons de raad om vandaag nog de Cliffs van Moher te gaan bezoeken. Dat deden we dus en maakten nog even een stop bij het gezellig zeedorpje Liscannor waar ze volop in zee waren aan het surfen. Aangekomen bij de Cliffs van Moher scheen de zon en was het mooi helder weer maar eens we goed aan het stappen waren boven op de rotsen veranderde het weer en begon het heel hevig te regenen. Op een wip waren broek en schoenen door en door nat! Vanonder onze paraplu hebben we dan nog wat foto's gemaakt want je zag de Cliffs in de mist verdwijnen! De harpspeelster en harmonicaspeler moesten vertrekken in dit slechte weer. Toen het even over was zijn we de andere kant gaan verkennen boven de prachtige steile Cliffen. Enkele zotte mensen klommen over de afsluiting om zodoende wat dichter bij de afgrond te komen. Met al de modderige paden was dit gewoon knettergek! De papegaaiduikertjes hebben we van ver gezien maar spijtig genoeg kon onze camera ze niet dichterbij trekken. Het zijn super mooie vogels.

Na ons bezoek keerden we naar ons hotel waar net een trouwfeest plaats vond. Een doedelzakspeler gaf me kippenvel! Vanuit ons hotel hebben we een prachtig zicht op de watervallen van Ennistymon. Onze kamer heeft drie dubbele bedden en is veel te groot voor ons. We hebben in het stadje naar een restaurantje gezocht maar hebben enkel een pint gedronken en braaf in het hotel gaan eten. Van uitgangsleven zal weer niet veel in huis komen want we zijn beiden doodmoe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade