20 juni 2014 - Dun Laoghaire-Rathdown, Ierland

Na een stevig Engels ontbijt verlaten we ons hotel en rijden richting Holyhead waar we de boot nemen naar Ierland. Onderweg zijn alle verkeersborden en wegaanduidingen tweetalig! Engels en onverstaanbaar Welsh. De bijna 3 uren durende overtocht was snel voorbij en aangekomen in de haven van Dun Laoghaire rijden we onmiddellijk door naar ons eerste historische bezoek in Ierland. Een van de 12 plaatsen die we zeker moeten bezoeken, de kloosterstad gelegen in het nationale park van Glendalough aan twee meren. Je kan er prachtige lange wandelingen maken maar we hebben helaas alleen tijd om er de ronde toren, de restanten van de kathedraal, het huis van de priester en de kleine St Kevin church te bezoeken die midden in de begraafplaats liggen met oude Keltische kruisen en graven. Na ons bezoek keren we naar ons indrukwekkend hotel " Royal Marine" in de haven van Dun Laoghaire en na een verfrissing bezoeken we het haventje en eten een lekkere Fish and chips  Het is vrijdag en we zien de jeugd samenscholen om uit te gaan.

1. Jenny:
    20 juni 2014
    amai een tof madammeke maar het is er precies niet zo zonnig
  2. Leen:
    20 juni 2014
    We zijn niet veeleisend en zijn al heel gelukkig met wat wolkjes en warm weer zolang het niet begint te regenen.