21 juni 2014

21 juni 2014 - Kinsale, Ierland

Deze morgen vroeg gaan ontbijten maar we waren helaas niet alleen! 3 bussen Australiërs waren al volop aan het aanschuiven; Na een stevig Iers ontbijt vertrokken we richting Cashel waar we de enorm grote burcht bezochten " The rock of Cashel"!. In de boekjes is het een van de hoogtepunten van Ierland.. Spijtig genoeg waren ze er renovaties aan het doen en stond er veel in de stijgers.. Van daaruit reden we verder naar Clonakilty in het binnenland. Een pittoresk dorpje met smalle straatjes en gezellige pleintjes met veel mooie winkeltjes en pubs waar 's avonds muziek wordt gespeeld. Nu was het helaas nog te vroeg om te dansen en te zingen en hebben we maar een grote pint gedronken in een van de gezellige pubs. De protestantse kerk (van de Engelsen) hebben ze omgebouwd tot een postgebouw en aan de overkant staat een enorme grote katholieke kerk. Protestanten en katholieken zijn (of waren)  hier geen vriendjes! In een steegje zien we vrouwen lekkere dingen gereed maken terwijl de mannen wat verder een bakspel spelen. In de mooiste bloemenpub van het stadje " De Barras" komen bekende muzikanten spelen zoals Luka Bloom. Spijtig genoeg zijn we niet in dit stadje op 5 juli wanneer er een groot feest wordt gehouden in traditionele kledij en veel muziek en dans.

Via een smalle weg langs de kust rijden we naar ons hotel in Kinsale. Een prachtig vissershaventje met mooi gekleurde huisjes. Ons hotel ligt vlak aan de haven en vanuit onze kamer hebben we een mooi uitzicht op de zeilboten. In een plaatselijk visrestaurantje eten we terug een Fish and Chips die heerlijk smaakt! We maken nog een korte wandeling in het stadje en drinken een grote pint om de dorst te lessen na een warme drukke dag.