23 juni 2014

23 juni 2014 - Kenmare, Ierland

We verlaten het hotel in Kinsale en beginnen aan onze tocht langs de "Wild Atlantic Way" met bestemming Kenmare. Via Bandon en het gezellig stadje Clonakilty dat we reeds eerder bezochten rijden we naar onze eerste stop "Drombeg Stone Circle" tussen Glandore en Ross Carbery. De stenen cirkel stamt uit de vroege bronstijd. Wat verder ligt een kookkom met water dat ze zeer snel konden laten koken om eten in te bereiden. Wat verder langs de weg stoppen we aan een "Altar" een graftombe aan de kust met opening naar Mizen Head. We vervolgen onze weg langs kleine enorm smalle weggetjes naar Mizen Head. Daar wandelen we over de brug die naar de vuurtoren gaat op de rots in zee. Steile wegen en veel trapjes!! De 220 meter hoge kliffen van Mizen Head zijn indrukwekkend! Dit stukje land met vuurtoren noemde men " Ireland's teardrop" en was het laatste dat de emigranten te zien kregen bij hun vertrek naar Amerika.

Op onze weg zien we het prachtige witte strand van Barleycove. Aan het huisje van Molly Gallivan in Bonane stoppen we even voor een lekker ijsje. We hebben spijtig niet de tijd om van daaruit een grote wandeling te maken.

In Kenmare aangekomen verkennen we de gezellige straten en eten in een tof restaurantje met Life Music! Super om de dag te eindigen.